Ile gotować jajko na twardo?


Jajka najlepiej włożyć do ciepłej, ale nie gorącej wody. Dzięki temu nie popęka nam skorupka podczas gotowania. Czas gotowania liczymy od momentu gdy woda zacznie dochodzić do wrzenia. Aby ugotować jajko na twardo trzeba gotować je przez 7-8 minut, ale nie dłużej niż 10, ponieważ może stać się gumowate.
Gotowanie jajka na twardo
Aby otrzymać jajko na miękko powinno się je gotować około trzech minut. Po czterech minutach otrzymamy jajko w którym białko będzie dobrze ścięte, a żółtko dopiero trochę. Po pięciu minutach otrzymamy jajko tzw. mole - czyli białko ścięte całkowicie, a żółtko w połowie. 

2 komentarze:

  1. Ja zawsze gotuję na miękko przez 3,5 minuty i od razu zalewam zimną wodą. Białko jest ładnie ścięte, a żółtko gęste i płynne...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zrobiłam na wszystkie sposoby, i wcale tak nie jest po 4 min. to nadal białko było w środku jak nie ugotowane , żółtko na zewnatż ścienię trochę a w środku nie ugotowane jajko nadawało się do wyrzucenia . Ja gotowałam 5-6 min.

    OdpowiedzUsuń